Monday, May 12, 2008

apa nak jadi ni?

saya ada juga mengikuti perkembangan politik tanah air. Apa yang saya lihat ialah perpecahan di kalangan orang melayu makin ketara. Masing2 dengan agenda mereka yang tersendiri. Kalau dulu bumi kita ni namanya Tanah Melayu tapi kini dah jadi Malaysia selepas beratus tahun kita dijajah. Semakin ketara kita sesama kita dok bertelagah. Tak bolehkah mereka yang dok rasa diri sebagai pemimpin atau champion orang Melayu dok semeja dan bincang baik-baik cari cara bagaimana nak bina kembali kegemilangan kita sebagai orang Melayu? Anak2 kecil pun dah pandai komen, takde kerja lainkah depa ni asyik dok bertelagah saja sesama sendiri?

kalau dulu takde orang yang berani nak usik Sultan atau Raja-Raja kita, tapi la depa dah semakin berani. Nak tau sb apa? Depa tengok kita sama kita dah tak sehaluan. Nama sahaja Melayu dan beragama Islam.

banyak perkara yang kita dah gadaikan di tanah air kita sendiri. Jangan sampai anak cucu kita nanti jadi PENDATANG TANPA IZIN di negara yang dulunya diberi nama TANAH MELAYU.

marilah kita sama2 fikirkan. Salam

2 comments:

geeGrik said...

Dah ada blog HeHe and i just bookmark yr page :-)

kami sini sihat saja. la ni musim panas jadi dok lam rumah ja. tere lah adik jadi debater. Semoga berjaya. Yani bawak kelisa molek2.

Dah makin byk anak sedara hehe. we'll let u know if we have one. InshaAllah on one fine day :-)

geeGrik said...

mantap ucapan tuan!!. semoga makmur dibawah tan sri khalid.