Friday, May 15, 2009

selamat Hari Guru

16th May 2009
- dah 38 thn sambutan ini

tarikh keramat yang akan menjadi ingatan kepada semua kita yang pernah bergelar pelajar. Tentunya tarikh kramat itu akan mengingatkan kita kepada semua insan yang bertanggungjawab menjadikan diri kita sebagai seorang insan di dunia ini.

tentulah mereka tak lain tak bukan ialah Guru-Guru kita sejak hari pertama kita melangkahkan kaki di hari pertama persekolahan hinggalah ke hari terakhir kita. Tanpa mereka dan kedua orang tua kita, siapalah kita.

tidak akan ada seorang Presiden, Perdana Menteri, Menteri, CEO, MD, billionaire, jutawan di dunia ini TANPA seorang Guru di dalam hidupnya.

kepada semua Guru-Guruku, Selamat Hari Guru saya ucapkan. Kepada yang telah kembali menemui yang Maha Esa, semoga Allah akan menempatkan kesemuanya ke dalam syurga bersama orang-orang beriman dan para syuhada.

kepada semua kaum keluargaku yang kebanyakkannya menjadi pendidik termasuk isteriku, Selamat Hari Guru. Semoga Allah akan terus memberikan umur yang panjang dan kesihatan yang baik supaya amalan-amalan murni mendidik anak-anak bangsa ini akan dapat diteruskan.

Al-Fatihah untuk semua bekas Guruku yang telah pergi. Sesungguhnya tidak terbalas jasa-jasa kalian semua baik di dunia dan juga di akhirat oleh saya.

kepada anak2ku, hargailah jasa Guru-Guru kalian.

saya bangga mempunyai kenangan sebagai sebahagian dari memoir kehidupan cikgu-cikgu sekalian.

3 comments:

hakim said...

udin,

kalu mu blh ingat cikgu yusuf mu mesti sekolah time aku. Tp sorrylah, aku takleh nak ingat. Dah tua ooi...

tel aku bila mu senang

Shaharudin said...

Aku baya man pak lang miri, aku rasa mu bwah ckit dari abg mat aku, tak silap aku dia baya mansur kot. Aku kat area setapak/kepong. Kalau mu/suku sakat mu ada computer problem, mu ngoyak la (betul ke spelling ni) kat aku. Aku ada buat house 2 house on-site service. H/p aku 017-2216916. Btw mykampung-tanjungkasau.blogspot.com sapa punya, sabri anak mat piah ka, dia yg sms aku ari tu bukan mu, sorry.

Unknown said...

kalo cikgu yusof yg mengajar lukisan tu sabri anak mat piah kenal sangat dgn dia...1990 SPM.